Mi a Reflextorna?

Az általunk alkalmazott módszer-együttes a mozgás segítségével érlelteti a gyermekek idegrendszerét, és ezzel hozzájárul, hogy sikeresebben, kudarcmentesen vegyék az akadályokat.

"A mozgás fejlődés, a mozgás tanulás.” A mozgás az az eszköz, amivel először ismerkedünk a környezetünkkel.

Csecsemőként kezdetben reflexeinkkel vezérelt, ösztönszerű mozdulatokkal fejezzük ki magunkat. Testünkkel a mozgás által tanulunk és ismerkedünk a Világgal. Ahogyan a mozgásunk fejlődik, értelmünk nyílik, egyre több mindenre vagyunk képesek. Optimális esetben a csecsemőként, majd kisgyermekként „pordukált” egyszerű mozgásaink (pl. fejemelgetés, kúszás-mászás stb.) fejlesztik az idegrendszerünket, hatnak értelmi képességeinkre.

Ez a mozgás által létrejött fejlődés határozza meg később:​

  • hogyan állunk majd helyt az óvodában, iskolában
  • felnőttként a „nagybetűs” életben.

Amennyiben a fent említett folyamatból bármi kimaradt, vagy nem jól, illetve, nem kellő mértékben gyakorolta/rögzítette a gyermek, problémák jelentkezhetnek, amelyek – többek között - kihatnak a közösségi beilleszkedésre, a tanulási képességekre és a magatartásra.

Mit fejlesztünk a Reflextornával?

Mi történik egy foglalkozáson?

A kicsik mintha egy játszóházba csöppennének, észre sem veszik, hogy ők most „keményen dolgoznak” és fejlesztik az értelmüket, képességeiket, beszédüket, társas kapcsolataikat. A foglalkozás nem mentes a szeretetteljes légkörtől, egyéni bánásmódtól, mondókáktól, gyermekdaloktól, örömteli játéktól. Játékos foglalkozásainkba beépítjük a testtartást javító és a talp izmainak erősítésére szolgáló gyakorlatokat, játékokat. Különös hangsúlyt fektetünk arra, hogy a foglalkozások során a gyermekeknek sikerélményük legyen, és egészséges önbizalmat szerezzenek.

A foglalkozások korcsoportonként, heti 2 alkalommal (45 perces időtartamban), 4-6 fős csoportokban zajlanak.

Képek a foglalkozásokról: