Az általunk alkalmazott módszer-együttes a mozgás segítségével érlelteti a gyermekek idegrendszerét, és ezzel hozzájárul, hogy sikeresebben, kudarcmentesen vegyék az akadályokat.
"A mozgás fejlődés, a mozgás tanulás.” A mozgás az az eszköz, amivel először ismerkedünk a környezetünkkel.
Csecsemőként kezdetben reflexeinkkel vezérelt, ösztönszerű mozdulatokkal fejezzük ki magunkat. Testünkkel a mozgás által tanulunk és ismerkedünk a Világgal. Ahogyan a mozgásunk fejlődik, értelmünk nyílik, egyre több mindenre vagyunk képesek. Optimális esetben a csecsemőként, majd kisgyermekként „pordukált” egyszerű mozgásaink (pl. fejemelgetés, kúszás-mászás stb.) fejlesztik az idegrendszerünket, hatnak értelmi képességeinkre.
Ez a mozgás által létrejött fejlődés határozza meg később:
- hogyan állunk majd helyt az óvodában, iskolában
- felnőttként a „nagybetűs” életben.
Amennyiben a fent említett folyamatból bármi kimaradt, vagy nem jól, illetve, nem kellő mértékben gyakorolta/rögzítette a gyermek, problémák jelentkezhetnek, amelyek – többek között - kihatnak a közösségi beilleszkedésre, a tanulási képességekre és a magatartásra.
Mit fejlesztünk a Reflextornával?
- Térérzékelést
- Egyensúlyt
- Figyelmet
- Mozgáskoordinációt, nagymozgást, finommozgásokat
- Ritmusérzéket
- Önbizalmat
- Csecsemőkori reflex maradványok leépítése
Mi történik egy foglalkozáson?
A kicsik mintha egy játszóházba csöppennének, észre sem veszik, hogy ők most „keményen dolgoznak” és fejlesztik az értelmüket, képességeiket, beszédüket, társas kapcsolataikat. A foglalkozás nem mentes a szeretetteljes légkörtől, egyéni bánásmódtól, mondókáktól, gyermekdaloktól, örömteli játéktól. Játékos foglalkozásainkba beépítjük a testtartást javító és a talp izmainak erősítésére szolgáló gyakorlatokat, játékokat. Különös hangsúlyt fektetünk arra, hogy a foglalkozások során a gyermekeknek sikerélményük legyen, és egészséges önbizalmat szerezzenek.